Skip to content

Farvel til en drøm om en butik – i billeder

23. november 2012

Billede

Fra Wallpapers søstermagasin Monocle – som har været forbi 3 gange. Første gang for at skrive om os som deres favorit blandt 4 andre fødevarebutikker i hele verden. Anden gang for at lave en lille film. Og tredje gang for at lave et radiointerview.

BilledeBilledeBillede

4 billeder fra den dejlige blog Clemmensen-Brok

Billede

Fra guiden Everplaces

Billede

Foto af Mads Eneqvist. Fra min kogebog Grøntsagsbiblen.

Billede

Foto Mads Eneqvist. Fra min kogebog Grøntsagsbiblen.

Billede

Foto: Stine Adele Christiansen. Fra min kogebog Grøntsagsbiblen.

Billede

Foto: Stine Adele Christiansen. Fra min kogebog Grøntsagsbiblen.

Foto: Sofie Amalie Klougart. Billedet er fra Information http://www.information.dk/286790

Af: Mette Helbæk

Denne uge tømte jeg min dejlige butik i Tullinsgade. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at den butik ikke ligefrem har gjort mit liv til en dans på roser. Det har jeg bl.a. skrevet om i dette meget læste blogindlæg. Jeg har fået et lokale i Valby, hvor vi nu står hver mandag og torsdag og pakker de dejligste varer til medlemmerne af Din Baghaves Madklub, som er mine drømmes holdeplads lige nu. Jeg har grøntsager mellem hænderne dagligt, for når jeg ikke pakker varer eller snakker med landmænd og frugtavlere, laver jeg opskrifter til bl.a. Alt for Damerne. Jeg har mere tid, end mit grønthandlerliv nogensinde før har budt på, til at fordybe mig i de enkelte grøntsager og udforske alt det, de kan. Det er dejligt.

Men det er nu alligevel lidt trist, at butikken er lukket. I sin korte levetid nåede butikken at få mange glade stamkunder og en masse opmærksomhed, ikke mindst at blive udnævnt til verdens bedste købmandsbutik i magasinet Monocle. Det VAR også et dejligt sted, en butik som aldrig var helt ens fra dag til dag. Hver dag var der et eller andet nyt at blive imponeret over og tage med hjem og nørde over. Hver eneste dag viste naturen noget nyt, jeg ikke anede den kunne – og jeg tror nok mine kunder havde det lige sådan.

Jeg har samlet nogle af de mange pressebilleder, der er blevet taget i butikken i tidens løb til en lille tur ned ad mindernes sti.

Billede

Sally med mor på arbejde, hun og butikken er stort set lige gamle (her ca. 4 måneder) – Foto: Maria P til Madbrev.

One Comment leave one →
  1. 12. januar 2013 05:20

    I really like what you guys are up too. Such clever work and reporting!
    Keep up the terrific works guys I’ve added you guys to blogroll.

Skriv et svar

