Skip to content

Nye vinde blæser over Din Baghave

20. august 2012

Blogindlæggets forfatter med baby og butikschef på arbejde i Tullinsgade. Det var sjovt men desværre også hårdt, dyrt og snart slut – lige med det i hvert fald. For Din Baghave tager en pause som fysisk butik men fortsætter på en lidt anden måde for alle os, der gerne vil nyde os til en bedre verden. Foto: Maria P

Af: Mette Helbæk, Grønthandler

Kære søde rare bloglæsere. Tusind tak for alle de mange kommentarer og mails jeg fik, sidst jeg åbnede op for sluserne og gav et indblik i livet som selvstændig erhvervsdrivende i biodiversiteten og luksusgrøntsagernes tjeneste. Mange af jer har været forbi butikken i Tullinsgade og givet mig varierende peptalks over temaet ’tak for du bliver ved, vi håber ikke du giver op’. Jeg giver ikke op, aldrig! Men jeg skylder jer vist en undskyldning.

Butikken lukker og bliver til en madklub med levering af Danmarks bedste grøntsager

For der sker noget nyt. Jeg HAR faktisk – efter grundige overvejelser omkring, hvor energien forsvandt hen og hvorfor noget pludselig føltes forkert – valgt at lukke butikken i Tullinsgade ned for en periode og sidste officielle åbningsdag er lørdag den 1. september. Sidste uofficielle åbningsdag er oprydningsdagen den 3. september.

Kort fortalt kan hverken min familie eller min økonomi bære mere butik lige nu. Begge dele er blevet noget slidt efter 2 år op ad bakke.

Din Baghave skal nok blive en butik igen, men indtil da fokuserer jeg og mine nye partnere al vores energi på at lave Danmarks fedeste madklub for de allerstørste madnørder og den voksende skare af mennesker (måske dig?) som ikke mener, vi kan se bort fra den måde, hvorpå vores jord og råvarer bliver behandlet, når vi overvejer hvordan vi behandler os selv.

Grøntsager der er dyrket sundere gør mennesker sundere, smager bedre og giver større overskud til at give igen til omgivelserne. Og så er vi tilbage, hvor vi startede. Vi KAN nyde os til en bedre verden og når vi bare er lidt flere mennesker, som er enige om det, så åbner jeg med glæde en butik igen. Det bliver nok et andet sted og med nye samarbejdspartnere, der er konkrete idéer på tegnebrættet men de er endnu hemmelige (ssshhhh!).

I mellemtiden håber jeg at rigtig mange vil støtte op om Din Baghaves Madklub, som fra september er den mulighed der er for at få fingre i vores varer. Vi er allerede en del medlemmer, men selvom mine leverandører er småbønder, som håndhøster deres varer i stedet for at satse på monokultur og stordrift, er der stadig plads til mange flere. Bare du vil nyde dig til en bedre verden, er du mere end velkommen. Og hjælp mig gerne med at sprede budskabet.

Læs om Din Baghaves Madklub her.

2 kommentarer leave one →
  1. 21. august 2012 20:25

    Man skal gøre det, man tror på Mette, og jeg tror på dig!

Trackbacks

  1. Farvel til en drøm om en butik – i billeder « Din Baghaves blog

Skriv et svar

