Skip to content

Her er den allerførste sortimentsliste

15. juli 2010

Det er med stolthed, vi kan præsentere den allerførste sortimentsliste. Leder du efter programmet for åbningsdagen på lørdag, så kig i det forrige indlæg.

Der vil være slagtilbud på ærter, jordbær og krydderurter.

(øko) = Økologisk dyrket

(bio) = Biodynamisk dyrket

Frugt/bær
Jordbær – florence, symphony og sonata (øko)
Cantaloup-meloner (bio)
Ribs (øko)
Solbær (øko)
Stikkelsbær (øko)

Grønt
Ærter (øko)
Broccoli (øko)
Hestebønner
Hvide asparges
Kartofler – Hamlet, Ditta (bio), Rød Raja (bio), æggeblomme (bio)
Nye selleri
Courgetteblomster + minicourgetter
Romainesalat
Rød egebladsalat
Små nye gulerødder (bio)
Små pastinakker (bio)
Hvidløg med top (bio)
Nye rødløg (bio)
Nye løg (bio)
Blommetomater (bio)
Bøftomater (bio)
Chili (bio)
Blomkål (bio)
Gule squash (bio)
Auberginer (bio)
Skoleagurker (bio)
Agurker (bio)
Pibeløg (bio)

Urter
Gåsefod
Kørvel (øko)
Basilikum i potte (øko)
Citronverbena (bio)
Æblemynte (øko)
Fransk estragon (øko)
Stevia (øko)
Ananassalvie (øko)
Æblesalvie (øko)
Timian i potte (øko)
Mynte i potte (øko)
Citronmelisse
skvalderkål
Diverse strandurter

Diverse
Honning
Æblemost (bio)

11 kommentarer leave one →
  1. Lars Ervolder permalink
    15. juli 2010 13:54

    Superfedt! Jeg glæder mig helt vildt til at komme forbi og se og dufte til de herlige sager på sortimentslisten. Alene listen over urter ser meget spændende ud. F.eks. de to ukrudtsplanter gåsefod og skvalderkål, som jeg har smagt flere gange på diverse gourmetsteder.

    Allerede nu har jeg 1000 opskrifter farende rundt i mit hoved, hvor jeg har tænkt: Det ser da super lækkert ud, men hvor pokker skaffer jeg råvaren (courgetteblomster eksempelvis – en klassiker i det italienske køkken). Måske er I svaret på mine ønsker til Bacchus (ved godt, han er romersk vingud, men mon ikke han har en forbindelse til en madgud et eller andet sted ;o))?

    Der skal i hvert fald lyde et ‘Velkommen til Østerbro’. Håber I får succes med jeres butik og jeres madmission. :o)

  2. Stephane permalink
    15. juli 2010 16:26

    Glæder mig til på lørdag…og smage ferskener fra Valby !

  3. Mette Hansen permalink
    15. juli 2010 16:47

    Ihhh hvor ser det altså bare godt ud. Men sortimentsliste uden angivelse af hvem der har avlet/samlet?? Hvad er nu det for noget Christopher, det må bero på en fejl 🙂
    Glæder mig til på lørdag
    Grøntsagsglade hilsner
    Mette

    • 15. juli 2010 23:08

      Kære Mette,
      Så er der jo ikke andet for end at du må komme forbi på onsdag og undersøge sagen 🙂
      Christopher

  4. helle jørler permalink
    15. juli 2010 22:34

    Augh, hvad laver jeg i Odense på lørdag??!! Nå, men tillykke med det – og jeg har sagt det videre til venner! vh

  5. Lise Jatlby permalink
    16. juli 2010 06:06

    Flot, flot sortimentsliste, flot intiativ, jeg glæder mig helt vildt til at købe masser af dejlig grønt og frugt hos jer. God vind i sejlene ønsker jeg jer med jeres forehavende, og på gensyn i morgen.

  6. jette panduro schauman permalink
    16. juli 2010 06:34

    En butik med friskt grønt og frugt er lige mig, det er næsten umuligt at opdrive i København, specielt når man først har mulighed for at handle sent på eftermiddagen.
    Glæder mig til i morgen.

  7. Povl E. D. Nielsen permalink
    16. juli 2010 09:37

    Et virkelig godt initiativ men et spørgsmål — for os der bor i Nordsjælland og ikke er så mobile som vi var tidligere — har i overvejet at tilbyde en mulighed for at købe over internet og have en leveringsrunde om aftenen f.eks alt bestilt før kl 1400 ??? , mvh og alt det bedste

    • 16. juli 2010 11:29

      Hej Povl,
      Tak for ros. Vi har bestemt overvejet muligheden, og det er langt fra usandsynligt at vi kan tilbyde bestilling på nettet med levering på sigt. Lige nu må vi dog erkende at ressourcerne ikke er til at kunne levere i Nordsjælland. Hvis der er tale om en større levering kan vi selvfølgelig se på det. Tøv ikke med at skrive til os på post@dinbaghave.dk .
      Mange hilsner,
      Christopher

Skriv et svar

